:::: منتديات القناص عماد متعب :::: ملوك الانفرادات ::::
مرحبا بك عزيزى الزائر فى المنتدى الرسمى لعشاق عماد متعب ,المرجو منك ان تعرف بنفسك او تقوم بالتسجيل وتدخل المنتدى معنا وشكرا
مرحبا بك عزيزى الزائر فى المنتدى الرسمى لعشاق عماد متعب ,المرجو منك ان تعرف بنفسك او تقوم بالتسجيل وتدخل المنتدى معنا وشكرا
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

أهلا بكم في المنتدى الرسمي لعشاق عماد متعب - THE OFFICIAL FORUM WwW.3MadMet3B.aHlaMoNTaDa.CoM

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

عماد متعب والديسكو

beren
مصطفي علي
6 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
مصطفي علي
عاشق شغااالعاشق شغااال
مصطفي علي

ذكر

عماد متعب والديسكو Empty
مُساهمةموضوع: عماد متعب والديسكو   عماد متعب والديسكو I_icon_minitimeالثلاثاء يونيو 12, 2012 6:17 pm

انتقد عماد متعب نجم هجوم النادي الأهلي ومنتخب مصر الإعلامي خالد الغندور بعد أن حاول الآخير كعادته في نشر معلومات غير صحيحة عن مهاجم الأهلي حتى يثير الجماهير الحمراء ومحبيه ضده.

وكان خالد الغندور قد اتهم عماد متعب بأنه تهرب من المنتخب الوطني خلال لقاء غينيا الآخير، وذهب إلى شرم الشيخ برفقة زوجته كما ردد الغندور كلام لا يصدق عن مهاجم الأهلي..

وقال عماد متعب خلال برنامج مساء الأنوار " الإعلام عايز إيه ، عشان عماد متعب سافر مع زوجته في أجازة تبقا كارثة ، اسيب البلد وأمشي ،كل حاجة يتكلموا عن متعب ومراته، ابطل كورة عشان يرتاحوا" ، وأضاف متعب بأنه سافر إلى شرم الشيخ بسيارته بينما ذهبت زوجته بالطائرة وذلك بسبب شعور متعب ببعض الألم في الأذن.

وأضاف مهاجم الأهلي أن المشكلة أن هناك بعض من الجماهير تصدق الشائعات التي يرددها هذا الإعلامي ، ليرد عليه الإعلامي مدحت شلبي "المهم مش ايه اللي اتقال ، المهم مين اللي قال".
واختتم متعب تصريحاته التليفزيونية مؤكداً أنه يواصل التدريبات بشكل جيد مع الفريق بعد أن عاد إلى التدريبات ، يوم مساء الأحد.

ابدى عماد متعب مهاجم الأهلى غضبه الشديد مما كتبه صحفى بجريدة الفجر بأنه اللاعب سهر فى احد الديسكوهات مع زوجته بشرم الشيخ وتجاهل منتخب مصر .

وقال اللاعب فى تصريحات لقناة "دريم" " انا مش فاهم عايزين ايه منى ، وانا سأقاضى هذا الصحفى " .

واضاف " انا لم اسافر الى شرم بالطائرة بل سافرت بالسيارة وزوجتى بالطائرة حتى لا تؤثر الطائرة على اذنى، وانا مش لاعب صغير عشان اروح ديسكو وودنى تعبانى " .

واعتذر متعب للغندور على هجوه عليه فى برنامج الإعلامى مدحت شلبى حيث قال اللاعب انه كان متخيلا ان االغندور هو من نشر هذا الخبر وليس صحفى الفجر.

ذكي عبد الفتاح

تحدث زكى عبد الفتاح مدرب حراس المرمى بالمنتخب المصرى بقناة النادى الاهلى مشيرا الى ان عماد متعب لن ينضم للمنتخب فى المعسكر الحالى لمباراة افريقيا الوسطى التى تقام يوم الجمعة المقبلة.

حيث برر عبد الفتاح قرار برادلى بعدم الاستعانة بخدمات متعب بسبب ضيق الوقت نظرا لان اللاعب تغيب عن تدريبات المنتخب وحصل على راحة لمدة اسبوع بسبب الام الاذن بينما تقام المباراة يوم الجمعة المقبل و لا يمكن تجهيز اللاعب فى ظرف 3 ايام ولذلك تم استبعاد اللاعب

مدحت شلبي

انتقد مدحت شلبي مقدم برنامج مساء الانوار الهجوم الذي طال نجم هجوم النادي الأهلي عماد متعب من قبل خالد الغندور.

واعتبر شلبي ان التدخل في الخصوصيات الخاصة بالآخرين يجب ان يشوبها الرقي في الكلام والافعال.

ووصف شلبي ان ذكر زوجة متعب في الخبر هو نوع من الترهل فعلى الجميع الالتزام بصفة لاعب كرة القدم اثناء الحديث عن ما يخص اللاعب وليست حياته الشخصيه ونصح متعب بعدم الاستماع لتلك الشخصيات وعبر "مش مهم ايه اللي اتقال المهم مين اللي قال".

وأضاف ردا على غضب متعب وان كلام الغندور سيكون مؤثر على مصر بأكملها رد شلبي "بيتهيألك" ولا تشغل بالك فهي تفاهات اكبر من ان تتحدث فيها وعلينا التركيز في الأهم والكلام اصغر من أن يرد عليه ولكني اقدر لك انفعالك ولن يصدقه أحد ولا نريد منك سوى التركيز في الملعب.

وأردف "احنا في عصر الحوارات كل واحد عايز يضرب بقين وخلاص وميهمش أثر الكلام ده على الناس ومع اني اشك في ذلك" وعلى الجميع مراعاة الآخرين في حديثهم وهل لان الله انعم علينا بقلم في صحيفة او مايكروفون في قناة فأقوم بذبح الآخرين وعلينا الوزن من ميزان من الذهب.

واكد على من يقول خبر أن يأتي بالطرف الآخر مثلما أفعل ولكن "مجرد انا فرحان لاني بجيب سيرة نجم علشان الناس تتفرج ويجيب جمهور واعلانات وده مش صحيح مجرد رقع وخلاص" فالموضوعية والحقيقة فقط من تأتي بالجمهور والاعلانات وعيب أقول فلان وزوجته.

وتسائل مقدم مساء الأنوار متى سنرتقي بمستوى الحوار وكرر عيب يا جماعة وظاهرة موجودة الآن انه من الأسهل ان تسيء للآخر وعلى النخبة عدم الانجراف لذلك التيار وابعد عن ذلك مهما كلف ذلك فنحن نخاطب أجيال تتعلم مننا الكثير القيمة والمثل ولي أخطائي أنا "مش أبو العريف" وعلينا الارتقاء في الاعلام.

الجدير بالذكر ان ذلك يأتي على خلفية قراءة خالد الغندور لخبر تواجد عماد متعب في شرم الشيخ وسهره في أحد الديسكوهات مع زوجته وهو ما استفز مهاجم الأهلي للرد على تلك الأخبار وتأكيده انه سافر في سيارة وليس بالطائرة خوفا على تضرر أذنه من الضغط الجوي.

محمد الليثي

أكد الاعلامى محمد الليثى انه لا دخل لاحد بالحياة الشخصية لعماد متعب مهاجم النادى الاهلى ومنتخب مصر الاول .

وقال الليثى " اى لاعب حر بوجوده فى صالة ديسكو او خلافه الاهم لنا هو مستواه فى التمرين والملعب فقط وليس لاحد الحق فى التدخل فى حياته الشخصية.

واضاف الليثى فى قناة الاهلى انه متعب هو المسئول عن تصرف.اته وهو صاحب القرار فى ان يتألق او يدمر نفسه وانه يجب ان نفرق بين عماد متعب اللاعب و الشخصية

شادي الماظ

شجرة المثمرة وحدها هي من تقذف بالحجارة من أجل ثمرها .. أما تلك الأشجار الخاوية الخالية فلا أحد يهتم بها.. ولا أحد يصنع لها مكانا في حساباته).أهدى مقدمة هذا الموضوع لنجم هجوم النادي الأهلي والمنتخب الوطني عماد متعب بعد أن كثرت حوله الشائعات بشكل كبير وغريب خلال الفترة الآخيرة وبشكل يجعلك تتأكد أن من ينشر هذه المعلومة الخاطئة لا يريد خير للاعب ويسعى فقط لترديد شائعات مستفزة لا تسمن ولا تغنى من جوع من أجل التأثير على اللاعب!.

ولكـن عماد متعب هو من اعطى للمتربصين به مساحة لكي ينشروا ويرددوا شائعات عنه بعد أن أبدى غضبه الشديد في لقاء موزمبيق بعد عدم مشاركته في المباراة ، فهذه الوقعة للأسف تزامنت مع موعد تعرض متعب لآلام في الأذن وسببت له العديد من الشائعات مثل متعب يتهرب من المنتخب ، متعب يتشاجر في ديسكو بشرم الشيخ ، وغيرها من الشائعات التي ستتردد في المستقبل القريب مثل متعب يبحث عن عرض خارجي للهروب من الشائعات التي تطارده هو وعائلته.

ولذلك أطالب متعب بأن يسترجع متعب "بتاع زمان" بمعنى أنه عندما كانت تتردد حوله شائعات في وقت سابق وتحديداً قبل زواجه كان يتعامل مع كل شائعة تطارده بهدوء شديد ، وبرود أعصاب ، ويرد في الملعب بأهدافه ومهارته على كل ناقد حاقد ، ولكنه تغير في الفترة الحالية وأصبح يتعامل مع أي شائعة تطارده بعصبية شديدة لدرجة أنه يخرج عن شعوره أحياناً ، مثل الخبر الذي نشر عنه أمس وجعل اللاعب للأسف ينفجر بشكل غريب ويردد بعض الكلمات مثل "أبطل كورة عشان ترتاحوا ، أسيب البلد وأمشي".

فهذه التصريحات الآخيرة أكدت أن متعب "مركز" مع كل ما ينشر حوله وهو ما يجب أن يبتعد عنه ويصرف النظر عنه خلال الفترة القادمة ، وألا  يعطي قيمة أو أهمية للشائعات التي تطارده في الفترة الآخيرة بمعنى أن يركز فقط في تدريباته ويرد في الملعب بأهدافه ومهارته الكبيرة.

كلمة آخيرة لمتعب : أنت لاعب كبير وأفضل مهاجم بمصر ، ولذلك فأنت معرض للشائعات ، وقيامك بالرد على كل شائعة سيجعل المتربصين بك يشعرون بأن لهم قيمة ولذلك عليك بالصبر والرد فقط في الملعب.

الخلاصة: متعب يجب أن يستعيد "متعب بتاع زمان" ولا يلتفت للرد على الشائعات ، فالجمهور الأهلاوي واعٍ يثق به ويحترمه كثيراً ويعلم الفرق بين الخبر الصحيح والشائعة التي ليس لها قيمة أو معنى أو هدف

مصطفي علي
عاشق شغااالعاشق شغااال
مصطفي علي

ذكر

عماد متعب والديسكو Empty
مُساهمةموضوع: رد: عماد متعب والديسكو   عماد متعب والديسكو I_icon_minitimeالثلاثاء يونيو 12, 2012 6:20 pm

انا عايز كل شخص موجود عل المنتدي يدخل ويكلام متعب بجد ويقول كل حاجه هوعايزة وانا عايز اقول حاجة يامتعب كلام الاستاذ شادي صح ياريت يا متعب تسمع نصيحة لان كلامه جميل وصح
beren
عاشق شغااالعاشق شغااال
beren

انثى

عماد متعب والديسكو Empty
مُساهمةموضوع: رد: عماد متعب والديسكو   عماد متعب والديسكو I_icon_minitimeالثلاثاء يونيو 12, 2012 11:18 pm

انا معاك يا مصطفى في انه لازم يسمع الكلام دا وبلاش يتكلم كتير اوي كدا وان الموضوع بتاع شرم مش كله غلط يعني ازاي انت مسافر بتقول انك تعبان يعني حتى لو سافرت بالعربية مش اقل من 7 8 ساعات فيه حد تعبان اوي لدرجة التغيب عن المنتخب يسافر المسافة دي كلها ؟ ياريت الكل يبقى موضوعي وبلاش دفاع عن اي حاجة تخص متعب حتى لو غلط انا اول واحدة دافعت عن يارا وجوازه بيها بس هو فعلا من ساعة ما اتجوز ملعبش كام ماتش وعلطول بيقول انه تعبان وسفر كتير محدش ليه علاقة بحياته الشخصية طبعا بس لازم يدي شغله حقه عشان محدش يتكلم عليه لما يعمل اللي عليه وحد يجي يتكلم يبقى وقتها نتكلم لكن دلوقتي منقدرش نقول حاجة لانه بصراحة بقى مهمل في شغله
مصطفي علي
عاشق شغااالعاشق شغااال
مصطفي علي

ذكر

عماد متعب والديسكو Empty
مُساهمةموضوع: رد: عماد متعب والديسكو   عماد متعب والديسكو I_icon_minitimeالأربعاء يونيو 13, 2012 12:38 am

بص يا جميل هو دلو قتي مفيش كرة واحنا مش حنقدر نتكلام الا اما يرجع بي اناعايز اقوت حاجة وحد الناس بتتكلام في كل حاجه في حياته كل ما يعمل حاجه سو تخص الناس او ما تخصش الناس اهما بيتكلام عليها ماهو لازم يكون الجو هادي عشان يقدر يرجع لكن لو الوضع استمر كده عمرها ما هو راجع تاني
Menna 9
عاشق ذهبىعاشق ذهبى
Menna 9

انثى
البلد : ام الدنيا

عماد متعب والديسكو Empty
مُساهمةموضوع: رد: عماد متعب والديسكو   عماد متعب والديسكو I_icon_minitimeالأربعاء يونيو 13, 2012 2:53 am

[quote="beren"]انا معاك يا مصطفى في انه لازم يسمع الكلام دا وبلاش يتكلم كتير اوي كدا وان الموضوع بتاع شرم مش كله غلط يعني ازاي انت مسافر بتقول انك تعبان يعني حتى لو سافرت بالعربية مش اقل من 7 8 ساعات فيه حد تعبان اوي لدرجة التغيب عن المنتخب يسافر المسافة دي كلها ؟ ياريت الكل يبقى موضوعي وبلاش دفاع عن اي حاجة تخص متعب حتى لو غلط انا اول واحدة دافعت عن يارا وجوازه بيها بس هو فعلا من ساعة ما اتجوز ملعبش كام ماتش وعلطول بيقول انه تعبان وسفر كتير محدش ليه علاقة بحياته الشخصية طبعا بس لازم يدي شغله حقه عشان محدش يتكلم عليه لما يعمل اللي عليه وحد يجي يتكلم يبقى وقتها نتكلم لكن دلوقتي منقدرش نقول حاجة لانه بصراحة بقى مهمل في شغله[/quote]

بارين الحكايه مش حكايه تعب وبس....الموضوع انه مينفعش يركب طيارة عشان الاتزان والضغط الجوى..ماتش المنتخب لو كان هنا كان هياخد يومين راحه ويرجع يتدرب تانى
وبعدين هو قالها مش معنى انى تعبان يبقى اموت ف السرير ..واكيد يعنى مش هيسوق 7 او 8 ساعات متواصله
انا اول ماسمعت الخبر قلت نفس كلمتك دى منين مينفعش تسافر ومنين سافرت..لكن لما سمعت مكالمته فهمت..وكان متعصب لاقصى درجه ممكن تتخيليها
هتقولوا بيكدب زى حكايه ضرب النار اللى سبحان الله كانت فى تفس الوقت دى بالظبط السنه اللى فاتت

هقولكوا اسمعوا مكالمته ف المرة اللى فاتت والمرة دى...وهتشوفوا الفرق

وع فكرة هو مش مهمل ف شغله ولا حاجه..هو واخد اجازة وليه مطلق الحريه ف انه يعمل اللى عايزه
ومن ساعه جوازه الظروف هى اللى مخلتوش يلعب كام ماتش ورا بعض.. كان فيه اجازة ولما رجع اتصاب والاصابه دى بتاعه ربنا ولما رجع تانى حصلت احداث بورسعيد يعنى مش بمزاجه
sara99
عاشق جامدعاشق جامد
sara99

انثى
البلد : مصر

عماد متعب والديسكو Empty
مُساهمةموضوع: رد: عماد متعب والديسكو   عماد متعب والديسكو I_icon_minitimeالأربعاء يونيو 13, 2012 12:47 pm

بلاش حد من الاعضاء عاوز يعمل نفسه حقاني يتهم متعب وخلاص

في فرق لم يروح بطياره او يسوق عربيه

ولو الماتش هنا كان لعبوا عشان مش متعب ال يسيب الكوره عشان يسافر

ده لو احنا واثقين فيه عمرنا ما نصدق كده من غير ما يقدم يثبت صحه مرضه

والحمدلله هو قدم ال يثبت انه بيعاني من لاذن

واظن ال قدمه ده كافي ودليل يثبت انه فعلا مريض

ارحموووووووووووووووووووووا بقي
ربنا معاك يا متعب
توتة10
عاشق برونزىعاشق برونزى
توتة10

انثى
البلد : مصر ام الدنيا
علم بلادك : عماد متعب والديسكو Female31

عماد متعب والديسكو Empty
مُساهمةموضوع: رد: عماد متعب والديسكو   عماد متعب والديسكو I_icon_minitimeالخميس يونيو 14, 2012 4:53 am

[b][font='Arial'][b]كلمة
آخيرة لمتعب : أنت لاعب كبير وأفضل مهاجم بمصر ، ولذلك فأنت معرض للشائعات
، وقيامك بالرد على كل شائعة سيجعل المتربصين بك يشعرون بأن لهم قيمة
ولذلك عليك بالصبر والرد فقط في الملعب.

كل مرة هقولها سيبك من الناس دى ولا يهمك وبالذات خالد الغندور اللى بيحب يجيب سيرة مراتك اوى فى كلامه حاجة غريبة مش عارفة هى الناس دى مابتزهقش من الكلام هو ماله سافر لوحده ولا سافر مع مراته وراحوا فين هبهمه فى ايه دى حاجة ماتخصوش خصوصا ان عماد مصاب ب الام الاذن وواخد راحة لسة برده حاطين عماد ومراته فى دماغهم ده بقى موضوع قديم اوووووووووى وممل وحتى لما كان فى ناس معترضة فى الاول كل الناس بعد فترة قليلة بقت بتساند ونسيت الموضوع ومالوش لازمة ده بيجيب فى سيرتهم ليه ؟ مش عارفة
وانا واثقة ان عماد عمره ما يتهرب من المنتخب عشان اجازة ولا راحة عماد لاعب كبير وعارف واجبه كويس
[/b][/font][/b]
samar_bata2000
عاشق فضىعاشق فضى
samar_bata2000

انثى
البلد : zagazig

عماد متعب والديسكو Empty
مُساهمةموضوع: رد: عماد متعب والديسكو   عماد متعب والديسكو I_icon_minitimeالخميس يونيو 14, 2012 8:34 pm

[quote="Menna 9"][quote="beren"]انا معاك يا مصطفى في انه لازم يسمع الكلام دا وبلاش يتكلم كتير اوي كدا وان الموضوع بتاع شرم مش كله غلط يعني ازاي انت مسافر بتقول انك تعبان يعني حتى لو سافرت بالعربية مش اقل من 7 8 ساعات فيه حد تعبان اوي لدرجة التغيب عن المنتخب يسافر المسافة دي كلها ؟ ياريت الكل يبقى موضوعي وبلاش دفاع عن اي حاجة تخص متعب حتى لو غلط انا اول واحدة دافعت عن يارا وجوازه بيها بس هو فعلا من ساعة ما اتجوز ملعبش كام ماتش وعلطول بيقول انه تعبان وسفر كتير محدش ليه علاقة بحياته الشخصية طبعا بس لازم يدي شغله حقه عشان محدش يتكلم عليه لما يعمل اللي عليه وحد يجي يتكلم يبقى وقتها نتكلم لكن دلوقتي منقدرش نقول حاجة لانه بصراحة بقى مهمل في شغله[/quote]

بارين الحكايه مش حكايه تعب وبس....الموضوع انه مينفعش يركب طيارة عشان الاتزان والضغط الجوى..ماتش المنتخب لو كان هنا كان هياخد يومين راحه ويرجع يتدرب تانى
وبعدين هو قالها مش معنى انى تعبان يبقى اموت ف السرير ..واكيد يعنى مش هيسوق 7 او 8 ساعات متواصله
انا اول ماسمعت الخبر قلت نفس كلمتك دى منين مينفعش تسافر ومنين سافرت..لكن لما سمعت مكالمته فهمت..وكان متعصب لاقصى درجه ممكن تتخيليها
هتقولوا بيكدب زى حكايه ضرب النار اللى سبحان الله كانت فى تفس الوقت دى بالظبط السنه اللى فاتت

هقولكوا اسمعوا مكالمته ف المرة اللى فاتت والمرة دى...وهتشوفوا الفرق

وع فكرة هو مش مهمل ف شغله ولا حاجه..هو واخد اجازة وليه مطلق الحريه ف انه يعمل اللى عايزه
ومن ساعه جوازه الظروف هى اللى مخلتوش يلعب كام ماتش ورا بعض.. كان فيه اجازة ولما رجع اتصاب والاصابه دى بتاعه ربنا ولما رجع تانى حصلت احداث بورسعيد يعنى مش بمزاجه[/quote]

عماد متعب والديسكو
صفحة 1 من اصل 1